måndag 13 juni 2011

Back in the Ballnose

Om det får kallas för stad vette tusan men hur som helst så är jag på plats i Bollnäsan nu i alla fall. Bilresan gick bra, trafiknyheterna gick på högvarv men jag var inte inblandad i, eller påverkades av, några olyckor efter vägen.
     Idag ska jag ringa lite samtal för att försöka tigga åt mig lite spelningar och därmed se till att försörja mig själv i sommar. Senare tänkte jag ta mig ner till stan (i regnet) för att hitta en studentpresent och träffa lite folk.
     Bollnäs är sig likt till ytan men skiljer sig från förut då det vilar en tung stämning över stan numer. Jag kan inte sätta fingret på vad anledningen är. Det dåliga vädret eller om det kanske beror på att Bollnäs har förvandlats från en kulturstad till en håla fylld av droger och mord? Robert, du borde verkligen komma hit och se hur det är. Du skulle älska det!
     Vi kan väl försöka hålla oss uppdaterad här på bloggen i sommar? Så ser jag vad ni har för er och ni kan se vad jag gör. (Om nu det är så intressant...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar